KONTAKTY Kontakty : - Záhořanská klika MTB z.s. Petrov u Prahy, Za Horou 127.

Předseda - Přemátor : vykopal.p@seznam.cz

Redakce/ webmaster ZK - Karlos karlosliber@gmail.com

Redakce/ webmaster TB - Martin: info@transbrody.cz

Fotky a příspěvky do článků a galerie posílejte na e-mail
zahoranskaklika@ seznam.cz

zde    na mapě

Za obsah těchto stránek odpovídá Karlos
ZK stránky.jpg

Záhořanská klika MTB z.s.

S Mílou na Moravu- Rozhraní.

Tak jako před časem Solunští bratři Cyril s Metodějem tak já a Míla plánujeme společnou cestu na Moravu. Konečně došlo na pátek sedmého července a mi můžeme vyrazit na cestu. Ještě po ránu vezeme auto do servisu, proto měníme trochu plán, a začátek naší trasy je v Líbeznici. Abychom v sobotu v podvečer dorazili k cíli naší cesty čeká nás zhruba 300 kilometrů. Za krásného ale chladnějšího rána uháníme nejprve po asfaltu k labské cyklostezce, a po té dále do Brandýsa nad Labem, Nymburka a Poděbrad.
V lázeňském městečku Poděbrady zastavujeme na krátké osvěžení. Zmrzlina a krátká prohlídka kolonády nám dodává energii. Cesta dál podél řeky příjemně ubíhá, a teprve po patnácti kilometrech zjišťujeme , že tato říčka není náš největší tok. Nejedeme podél Labe ale podél Cydliny. Proto musíme výrazně změnit kurz. Směřujeme teď na jih a povrch se výrazně mění. Krásné klikaté, sice trochu rozbahněné cestičky vinoucí se meandry Labe a přilehlých bažin zrychlují tep snad v každém baikerovi. V Kolíně proto doplňujeme tekutiny, také se na další cestu posilňujeme a co víc, zakupujeme si mapu abychom věděli kam jedem. Za Záhořím nad Labem nabíráme směr Železné hory, ještě se ohlížím na v klidu si plynoucí hladinu řeky, která nám doposavad dělala společnost a vyhlížím první vrchy jenž se rozprostírají před námi. Konečně zas v terénu. Radost mi ale dlouho nevydrží, bloudíme za Kobylnicí v řepkovém poli. Vypadajíce jak panák slámy razím cestu, šípkové a trnkové keře jsou však proti. Bohužel musíme zahájit ústup tudy cesta opravdu nevede. Pomocí moderní techniky nacházíme konečně tu pravou trasu. Ta nás vede přes sad obsypaný dozrávajícími třešněmi, které nás nenechávají jen tak v klidu. To ovšem platí i hlídači tohoto území a tak se co nejrychleji vzdalujeme. V obci Semtěš zastavujeme u věže bývalé gotické tvrze z 14 století. Více než věž nás zaujala hospůdka naproti. Otvírací doba od pěti do sedmi hodin není nijak úchvatná ale v těchto končinách pro nás učiněný zázrak neboť podle chronometru je 17.10 hod. Chvíli posedíme s místními u piva. Po chvilce s nimi, se dostáváme do družného hovoru. Máme možnost vystoupat na věž, také spoustu rad kudy pokračovat. Vybíráme tu druhou neb se čas dnešního dne krátí a mi musíme dojet do Třemošnice cíle dnešního dne. Krásnými lesními cestičkami jedeme pod Lichniko-Kaňkovým hřebenem hor až do místa našeho noclehu. Ten nacházíme na místním stadionu v ubytovně s celkem slušnou vizáží. Dostáváme zde i najíst tak co by si znavený cyklista mohl více přát.
Na druhý den snídáme na místním náměstí, kde už trhovci rozbalili své živnosti. Po té se nejdříve rozjíždíme po silnici do Maleče. Zde si dopřáváme ranní kávičku a nezbytný zákusek. Také provádíme rozbor dnešní trasy. Kousek za městem vjíždíme do Železných hor. Lány, Bezděkov Ždírec nad Doubravou a už pro změnu brázdíme Žďárské vrchy. Úchvatná krajina kolem kam oko dohlédne. Kousek za Cikhájem cesta končí ale ne pro nás. Jedeme dál po posečených loukách, kocháme se místními scenériemi, prostě nádhera. Jednou si nahoře a jednou dole to platí v životě i v těchto kopcích. V jednom údolíčku plného mokřin, kopřiv marně vyhlížíme cestu. Boty od smrdutého bahna a nohy ošlehané tak, že už snad nikdy nemůžeme mít revma. Po chvilce tápání máme zas pevnou půdu pod nohama tedy spíše pod koly. Jedeme přes Fryšavu do vesničky Kadov kde se podle Míly musíme zastavit v rázovité hospodě u Janečků, kde se podává místní likér „Kadovánek“. Návštěvou mu dávám za pravdu. Nejen že znám po rozhovoru s hospodským za chvíli celý Kadovský hasičský sbor a historii obce, díky jeho vyprávění , fotografiím a různým časopisům. Ale také vím, že se zde zastavil i náš prezident na svých cestách a jiné všemožné i nemožné zajímavosti. Také místní ceny mě příjemně vyvedly z míry. Polívka,jídlo, pivo, káva, zákusek a již zmíněný Kadovánek za 104 Kč to nebývá v našich končinách zvykem. Nasyceni nejen v žaludku pokračujeme dále lesy přes Strachujov, Sulkovec , Nyklovice až do Hlásnice. Zde se nám ztratila modrá značka a tak se místní obyvatelky ptáme na cestu. Po slovech „ tam nejezděte, tam se to ani pěšky nedá projít“ mám v hlavě jasno kudy. Jak zmizíme za rohem obracíme kola na tu zapovězenou cestu. Je pravda, že tu moc lidí nechodí a metrová tráva nás trochu brzdí. Po chvilce jedeme nádherným sjezdem k hradu Svojanov. Přesně zač by prodal každý správný biker svoji duši o to nás ta paní chtěla připravit. Zastavujeme se na občerstvení a ještě dlouho diskutujeme nad tím sjezdíkem. Večer se nezadržitelně blížil a tak nezbývalo než vyrazit na poslední úsek cesty podél řeky Křetinky do Bohuňova a pak poslední stoupání dnešního dne na Študlov. Odtud už jen prudkým lesním sjezdem do Rozhraní. Kde jsme zakončili naše dvoudenní putování.

Celková délka výletu 250 km a celkové převýšení 2500 vm. V neděli při zpáteční cestě raním vlakem zpět domů, se objevuje zpět krajina kterou jsme projeli, mám takový pocit, kam člověk vyjede tam je krásně.
–Karlos-

Facebook závodu
Záhořanská klik

Facebook Záhořanské kliky
Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.