KONTAKTY Kontakty : - Záhořanská klika MTB z.s. Petrov u Prahy, Za Horou 127.

Předseda - Přemátor : vykopal.p@seznam.cz

Redakce/ webmaster ZK - Karlos karlosliber@gmail.com

Redakce/ webmaster TB - Martin: info@transbrody.cz

Fotky a příspěvky do článků a galerie posílejte na e-mail
zahoranskaklika@ seznam.cz

zde    na mapě

Za obsah těchto stránek odpovídá Karlos
ZK stránky.jpg

Záhořanská klika MTB z.s.

Na singltracku Vendy s Fidem
Tak jsme vyrazili s Fiďákem vstříc novým dobrodružstvím do Jizerských hor. Plni optimismu, jsme si ještě v Praze naplánovali dovádění na Singltreku v Novém Městě pod Smrkem spojené s přejezdem do Krkonoš a dále sme se chtěli podívat do Orlických hor. Jak už to tak bývá, člověk míní a příroda či okolnosti mění…

Už páteční podvečer, kdy sme vyjížděli vlakem směr Tanvald, naznačoval mnohé. Temné nebe a občasný déšť nám slibovaly, že na stezkách pod Smrkem nebude nuda. Cesta byla dlouhá a bohužel i pestrá na přestupy. První nás čekal v Tanvaldu a poté další v Liberci. Po krátké občerstvovačce sme se dalším spojem doloudali do Raspenavy, kde konečně přišel na řadu přesun kolmo. Bylo to sice jen pár kiláčků, přesto sme rozsezené údy hezky protáhli. Naše cílová stanice byla vesnička Ludvíkov, která leží asi jen 2 km od singlu, na který sme měli spadeno.

Den první:
Ráno nám v 9.30 zvoní budík a buzeruje „vstávejte, je čas vyrazit“. Nakonec se vykopeme z peřin a natěšení vyrážíme vstříc hravým cestičkám na úbočí Smrku. Po krátkém přesunu lesem jsme na místě a začínáme si užívat. Po vydatných lijácích z předchozích dnů je sice všude bláto a mokro, přesto si to svištíme s větrem o závod a vychutnáváme nekončící hupy a vracečky. Proplétáme se mezi stromy, klopíme zatáčky a naše pláště ryjí jednu brázdu za druhou. Prostě „lábuš“.

Terén je však zrádný. Na jedné z mnoha lávek se o tom brzy sám přesvědčuji a letím k zemi. Pravotočivá zatáčka v kombinaci s mokrým dřevem na lávce je na mé Rocket Rony příliš a po naklopení do ní ležim ani nevim jak. Kolo je naštěstí ok. Odnesl to pouze můj facelift. Na tváři mám menší krvavou ozdobu a k tomu pár odřenin po těle. Nic, co by mě mohlo zastavit a pokazit dovolenou . Po rychlém ošetření tedy pokračujeme dále a celkem si užíváme. Červenou střídá modrá, zelená a pak zpět na červený okruh. K tomu později přidáváme i polskou černou. Postupně testujeme prakticky všechny dostupné trasy a zážitky se kupí.

Blaženě se usmíváme a dupeme do pedálů, ale úsměv nám brzy na rtech tuhne. „Uchází mi tlumič“, hlásí můj parťák. Taháme z batohu pumpu a nastupuje činnost, kterou si bohužel v průběhu dne ještě několikrát zopákneme. Je jasné, že pokud chceme zítra pokračovat, budeme muset problém s Fidovým Scottem vyřešit…Blíží se večer a tak pomalu vymýšlíme cestu zpět do penzionu. Zkratka je dána a tak hurá na večeři. Bohužel se mi trochu zapalují lejtka a při honičce s jedním chrtem se trhám a ztrácím Zdeňka i cestu. Odbočku přejíždím a při jejím hledání lehce kufruju. Fido zatím vesele pokračuje směr postel a při kontrolním telefonátu zjišťuju, že už dorazil. Hmm, nedá se nic dělat. Volím další zkratku, která se tváří, že by mě mohla vyhodit v Ludvíkově. Bohužel mate tělěm (či spíše povrchem), mrcha jedna, a vyhazuje mě u Hájovny.

Tady teprve začíná ta pravá legrace. Cesta končí, předemnou louka, barák a od něj se ke mně řítí 3 hafani. A do pr…e, to vypadá na pořádný problémy. Na čele mi naskakuje pot a začínám se bát, že dnešní den nezůstane jen u roztrženýho ksichtu. Stavím před sebe kolo a čekám. Hlavně žádný ukvapený pohyby. Utíkat by asi nebyl nejlepší nápad…
Když vidím tu louku před sebou, je mi jasný, že by to asi nejelo a pejsci by si pošmákli.
Od baráku se naštěstí blíží pán domu a řve na psy. „Nebojte, jsou to ještě štěňata a jsou jen zvědaví“, snaží se mě uklidnit, ale ve mně to moc klidu nevyvolává. Smečka si mě očuchá a je celkem v klidu. Tlačím tedy bike kolem baráku a „štěňátka“ mi dělají doprovod. Za hájenkou se mi podaří napojit na cestu, opatrně nasedám a s úlevou vyrážím směr penzion. Uff, u večeře bude co vyprávět…

Den druhý:
Máme tu druhé ráno v Ludvíkově a první bod programu je jasný. Jedeme řešit problémy s Fiďákovým tlumičem. Zkoušíme to ve Sportcentru pod Smrkem. Bohužel se potvrzují naše obavy, na opravu Geniuse si netroufají. Co teď? Padá rozhodnutí, že to hned balit nebudem. Přejezd je sice pasé, ale Fido si pujčuje u Treku na dva dny fulla. Když už nedáme co sme chtěli, zajezdíme si ještě alespoň na stezkách ne?

Sedláme tedy naše hliníko/karbonové oře a vyrážíme znovu na singltrek. Po včerejších zkušenostech vypouštíme polskou stranu a vybíráme rovnou červenou na Hubertku. Od ní to dále berem po černé a tady nás čeká to nejlepší ježdění dne. Krásný sjezd, plný kamenných průsmyků, skoků a klikatých zatáček v nás vyvolává euforii.
„Joo, takhle si představuju bajkerské nebe“, chce se mi křičet. Kola sviští, řetězy spokojeně předou a my to hrnem stále dolů.
Po nejlepším úseku dne si užíváme dál a postupně projíždíme několik dalších zajímavých tras. Nakonec, se již značně znaveni ale spokojeni, vracíme zpět na Hubertku. Dáváme opět luxusní černou a zhruba v půlce se z ní odpojujem a šlapem přes Lázně Libverda do našeho jizerského azilu. Jelikož se počasí v průběhu dne výrazně zlepšilo, počítáme na zítřek s důstojnou rozlučkou.

Den třetí:
Ráno přináší na kapkách deště kruté vystřízlivění. Obloha má zase barvu olova a letmý pohled na meteoradar v mobilu, nám bere veškeré iluze. Tak sme dojezdili! Padá rychlé rozhodnutí a v poledne již vracíme treka a míříme na nádraží. Celou cestu nám na helmy samozřejmě bubnují kapky deště a funkčnímu prádlu už trochu dochází dech. Dál již nic, co by stálo za řeč. Po oblíbeném trojboji s ČD sme zpět v Praze.

Počasí a technické problémy s Fidokolem nás sice donutily výrazně přehodnotit dovolenkové plány, přesto sme si to nakonec docela užili a na Singletrack pod Smrkem se rádi zase vrátíme. Snad nám příště bude štěstěna více nakloněna…
01.01.2015 11:30:10

Facebook závodu
Záhořanská klik

Facebook Záhořanské kliky
Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.